Rabu, 25 Januari 2012

hargailah ibu bapa anda

assalamualaikum n salam sejahtera n salam 1 MALAYSIA..
aku nk cita la kena bg anak2 sekalian sedar diri skit.ok? hahaha... bdak2 zaman sekarang ni aku dok tengok ramai yg macam mkin biadap ngn mak n bapak mereka.. tak sedar ka yg mereka yg jaga kita masa kita kecik2 dulu..masa kita menagis merengek2 nk susu.. ye tak ? tak percaya tnya mak n ayah korang..aku bkan la nk kata aku ni baik sgt ka tak ok.. cuma aku hnya mampu nasihat.. syangilah mk ayah anda.. bila depa tak dak bru kita nk sedeh.. bru kita nk menyesal. masa tu nagis ayaq mata darah pon dah tak guna..jaga lah depa time depa skit..masa depa bkan nya lama sgt nih. apa slah nya kalau kita berjasa ngn mereka.. malah dapat pahala lg..ingt tu..dulu aku daif sangat pasal benda alah ni.. tp, lepas bapak aku sakit.. bru aku sedar..masa ayah aku jadi tu aku rasa dunia aku gelap sgt.. tmbah2 mak aku. sina dy.. sekarang ni ayah aku mkin bertambah sihat.. dah tak meracau malam2.. alhamdulillah.....aku suka sgt bila ayah aku da boleh tido seperti biasa..... dulu, aku tak pernah rasa homesick..bla dah jadi macam ni bru aku taw.. peerasaan rindu kat mk n ayah sgt3.. T.T huhu..ok lah.. last aku nk pesan.. jaga la mak n bapak baik2..jgn skiti hati mereka... jga baik2 tao :) assalamualaikum